Followers

Thursday, December 31, 2009

JEJAKA IDAMAN..

PERHATIAN2!!! DI SINI SAYA INGIN MEMINTA BANTUAN SAHABAT2 BAGI MEMILIH TEMAN HIDUP SAYA YANG TIDAK LAMA LAGI BAKAL SAYA PEROLEHI=)

SAYA HARAP SAHABAT2 SAYA DAPAT MEMBANTU SAYA DALAM MENCARI TEMAN HIDUP SAYA..
DAN SAYA JUGA INGIN MENDAPAT KOMEN2 DARIPADA SAHABAT2 YANG SAYA KASIHI..


sahabat2 hanya perlu memilih salah satu personaliti sesuai menjadi teman hidup saya.
tetapi ade ciri2 yang wajib ada pada bakal jejaka idaman saya, iaitu,

mempunyai sepasang mata yang lebih besar dari mata saya=)


mengancam kan??
x kesala warna apa, asalkan LEBIH BESAR dari mata saya=)

dan satu lagi...

fasih dalam berbahasa arab..=)

ok, kita mulakan pemilihan kita sekarang, tapi sebelum tu, mari kita lihat calon2 nya..
calon2 nya ialah..:

personaliti pertama:

  1. mempunyai wajah yang sedap mata memandang dan suara yang lunak dan sedap. mestila kan, supaya kita tak jemu memandang. suara yang sedap pulak, bole bacakan saya al-Quran dengan tarannum tiap2 hari.=)
2. rajin menjalankan kerja2 dakwah. 3. umurnya lebih tua daripada saya. (tak kesah berapa, tapi yang penting tak terlalu ketara)
seterusnya, kita pergi kepada personaliti yang kedua.
  1. memiliki wajah yang sangat3 sedap mata memandang dari semua sudut.=) package semua cukup.
2. dia tidaklah terlalu tinggi ilmunya dalam agama. dia sedang membina peribadinya, merperbaiki akhlaknya sedang menambah ilmunya. 3. umurnya lebih muda 1@2 tahun daripada saya.=)
calon yang ketiga pula :

1.memiliki wajah y juga saaaaangat3 sedap mata memandang.

2.memiliki ilmu yang tinggi, aktif menjalankan kerja2 dakwah dan pandai membuat kerja2 rumah=)

3. umurnya sebaya dengan saya.=)

dan calon yang terakhir ialah :

1. memiliki wajah yang biasa sahaja.

2. sangat2 tinggi ilmunya berbanding calon2 yang lain, akhlak yang sangat baik, menepati seorang lelaki melayu terakhir.=)

3. sebaya@lebih tua@lebih muda..



sila kemukan pilihan sahabat2 sekalian..
tetapi jangan salah anggap ya..
ini hanya suka2 sahaja..
tidak berkaitan dengan kehidupan saya yang sebenar..




''rabbana hablana min azwajina wazurriyyatina qurrata a'yun, waj`alna lilmuttaqina imama''
semoga Allah memberikan kita, teman hidup dan zuriat yang baik...=)
semoga kita dapat membina khilafah islamiyah suatu hari nanti..



6 comments:

aishah jauhara said...

salam.
testing2..
ehehe..akhirnya ateh berjaya..bagus2..^_^

Ateh, biasanya, bila mana sesorang tu dan menampakkan diri dia untuk mencari teman hidup seperti contoh dengan menyatakan ciri2 sayap kanan yang diimpikan, tandanya, tak lama dah tu..=)

Mesti ramai yang bila baca post ateh ni, dok koreksi doiri masing2,"ah, aku sesuai x dgn ustazah ni ek?", "aku ni cukup hensem tak ea?", "mata aku cukup besar x ni?", "aku ade x ciri2 yang ustazah ni nak?" and so on..=D

Tak kira la bila waktu, di mana tempat dan dengan siapakah ateh akan menamatkan zaman bujang (cewah..bersastera la plak..ngeee..), jangan lupa pada diriku ini. Adik kena orang pertama yang dapat berita gembira tu ye!! hehe..(awal kabo tuh..)

Adik doakan moga Ateh dapat membina Baitul Muslim yang Ateh idam2kan selama ni. Doakan adik jugak ye.. =(

Dah la, banyak plak berceloteh. Macam x ley sembang kat dorm.hihi..

Yang penting, kita belajaq dulu naa.. Moga dirimu sentiasa berada dalam perlindungan dan tarbiyah Allah.

Siiru 'ala barokatillah. =)

nurfaezza said...

ape plak mcm tu...x semestinye da nak dkat..hehe..agknye ateh dah terinfluence dgn org y 'dkat2 dgn katil ateh' kot...hik3=)

mawaddah said...

salam ziarah..erm..to be honest, saya pilih calon nombr 2 or 3..hehe..apapun, akhak itulah yang utama dan wanita yang baik untuk lelaki yang baik dan vice versa.=)

nurfaezza said...

btol3! tepat mawaddah!=)tu y nak dgr tu dek...bukan mcm hg..huhu

k.qien said...

salam.. fza, nak akak tlg crikan x? emm.. salam zirah.. :)

aishah jauhara said...

Apabila ingin menikahi seseorang wanita itu, maka pilihlah 4 ciri2 tersebut:
-Agama
-Harta
-Kecantikan
-Keturunan

Maka, pilihlah yang mempunyai kelebihan dari sudut agamanya.

Sesungguhnya Allah telah menjanjikan yang Soleh untuk Solehah dan Solehah untuk yang Soleh.. ^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...