Followers

Friday, August 6, 2010

mengubat hati yang duka~


salam alaik sahabat2..
semoga sentiasa di bawah jagaanNya~
dan sesiapa yang dapat balik kampung minggu ni atau pertama ramadhan minggu depan,
gunalah masa bersama keluarga sebaiknya.
sebenanye nak kabo kesedihan yang teramat sangat sebab x dapat balik minggu ni &
pertama ramadhan minggu depan.
selalunya ramadhan pertama berbuka bersama keluarga.
tapi, tahun ni Allah x izinkan.
sedih yang teramat sangat.
bile telefon mak, x dapat nak tahan sedih, banjir sudah~
tapi, nak buat macam mane, ade hikmah di setiap ketentuannya~
Dalam surah as-Sajdah, ayat 17, Allah berkata yang bermaksud :
"maka tidak seorang pun mengetahui apa yang disembunyikan untuk mereka iaitu (bermacam-macam nikmat) yang menyenangkan hati sebagai balasan terhadap apa yang mereka kerjakan"

Demi mengubat hati yang lara (chewah), aku telah diajak oleh sahabatku untuk pergi makan bersama2..
sebelum makan, punyelah rancang nak makan aiskrimla, apela, kononnya nak makan makanan yang bes2 la, tapi......
sampai je di satu kedai makan ni, sume hajat2 tadi terbatal,
tiba2 je kami sakit mata apabila membaca menu yang diberi..huhu
ni je la menu2 yang mate kami sedap untuk memandang..

akhirnya tekak memilih untuk makan char kuetiaw

emmm...sedapnye..
quran x lupa dibawa, sebab nak tebuk sahabat irk yang kene hafal al-Imran=)

ni pulak makanan kinah..
mee udang (makanan paling mahal)
air suam ( air paling murah=)

ni makanan soting..
mee bandung utara=)

zimah order nasi goreng sotong (nampak x sotong kat sebelah tu??=)

ha....alhamdulillah, ade la jugak la aiskrim zimah order..
kitorang makan same2..:)

em, makan ala2 adik beradik ni la dapat mengubat hati ni.
bersuap2an, bergelak2an, berbual2an..alhamdulillah..seronok sangat..
agaknya inilah hikmahnya yang Allah tentukan,dapat bersama sahabat2 seperjuangan, mengeratkan ukhwah islamiyyah..
sahabat2 nila menjadi pengubat hatiku, penguat semangat..
terima kasih kinah, mira, soting, n zimah..:)

tapi, waktu perjalanan pulang, kene tegor dengan seorang makhluk,
"kuat merayau"..hehe..sekali sekala la...
alhamdulillah, sempat masuk pagar sebelum pkul 10.00 malam..:)

6 comments:

SAIYIDATUS-SAKINAH MOHD AIZAN said...

salam........huhuhu..mee udang yg terbaikkk!! tawaq..ahah..go go goo..kak faezzaaa kuat!! Allahuakbar..

teka2... said...

hmmm....teringat suap nasi lauk ayam merah tyme ateh kena gastrik dulu2 before masuk tuuuuttt.....smoga adikbradik kat nilai dpt menceriakan n membahagiakn ateh selalu....
ta8 care....

nurfaezza said...

before masuk tuut??
pebende tu??
ni mesti budak2 sh ni...hehe

nurfaezza said...

kinah, x sia2 bacekan akak ayat2 quran penguat semangat..huhu..
terharu...syukran 'ala kulli hal~

M.AliF Z... said...

kuat btl mkn......

nurfaezza said...

da stress, makanla jawapannya..
lagipun da memg waktu makan, tahu lakan hafiz yang mantop x makan banyak, nanti susah nak ngulang..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...