Followers

Thursday, December 30, 2010

jom3 pakat belajaq BAHASA SYURGA!!





Assalamua'laikum sahabat2..
post kali ni nak ajak sahabat2 sama2 belajar bahasa arab,
yang mana dulu tu ada belajar bahasa arab tapi
sekarang berhijrah ke kos yang tak gune pun langsung bahasa arab,
moh2 le kite refresh balik..=)

Oleh kerana saya baru sahaja menjejakkan kaki di UIA GOMBAK, saya nak cerita sketla macam mana saya belajar di sini. Alhamdulillah, saya mengambil  IJAZAH SARJANA MUDA  SAINS KEMANUSIAAN BAHASA & KESUSATERAAN ARAB.
Jadi, paham2 je lah kan macam mana subjek2 saya & dalam bahasa apa saya belajar.
Sudah semestinya BAHASA ARAB iaitu BAHASA SYURGA. ( sebut bahasa SYURGA lagi ade rase zuq kan =) )


Bila 1st kelas saya masuk, iaitu kelas ULUMUL QURAN, masya Allah, "kullu fil lugotul 'arabiyyah!!"
( semuanya dlm bahasa arab ),terkejut jugakla, tapi tak tunjuk dengan orang..hehe,
saya pun pujuk hati "xpe2, waktu ni la nak praktikkan ape yang dah belajar dari sekolah rendah"
so, saya cuba untuk pickup ape yang pensyarah saya cakap dari awal kalamya hinggalah akhirnya..




JADI, SAYA NAK PESAN PESANAN YANG CUKUP2 PENTING KHUSUSNYA PADA SAHABAT2 SAYA DI NILAI (BAR & IRK)!!
INTABIHU JAYYIDAN!! JANGANLAH KAMU MENGANTUK @ TERLELAP WALAUPUN SEDETIK SEMASA BELAJAR DI SINI, JIKA KAMU MENGANTUK, MAKA SESATLAH KAMU!! hehe, nak bagitahu nya di sini, bila dalam kelas, kalau mengantuk @ terlelap sekejap je, da bole hilang arah tuju, maknanya dah tak tahu pensyarah cakap apa..
maka. bersediap sedialah kamu dengan ??? GULA2..hehe


ok lah, straight to the point la ye,
di sini, saya nak ajak sahabat2 sekalian, melawat @ memfollow @ mengomen @ membetulkan ape2 yang patut dibetulkan ke dalam BLOG ARAB saya yang baru saya buat..hehe..=) kalau sudi la ye..


alamatnya : http://nurfaezza.blogspot.com


Insyaallah, saya akan terus juga menulis di sini jika ada kesempatan dan doakanlah saya di sini ye sahabat2!=)

3 comments:

adikku sayang~ said...

teh..
diploma dalam bidang BAHASA & KESUSATERAAN ARAB?
apakah? salah taip ye?

nurfaezza said...

dekat offer letter ateh gtu dek...
bakpo??sebenanye salah ek??

nurfaezza said...

hehe..betol la dek..ateh y salah..=)
da betolkan da..tme kase2

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...